Header AD

ČESTO STE BOLESNI I UMORNI? Evo šta nedostaje vašem organizmu – savjet koji ne smijete propustiti!


Naše tijelo ga sadrži u malim količinama, pa je neophodno da se unosi i hranom. Namirnica bogatih jodom ima dosta, pa je samo pitanje koje ćete odabrati, piše “Pink“…

Ipak, posljedice manjka joda u organizmu mogu biti ozbiljne. Kod djece se to manifestuje slabijom koncentracijom, otežanim učenjem, a u posebnim slučajevima i usporenim rastom i razvojem.
Nedovoljno prisustvo u tijelu manifestuje se grčevima u mišićima, hladnim rukama i stopalima, gojaznošću, depresijom, suhom kožom i lomljivim noktima. Kod žena u trudnoći i za vrijeme dojenja može da ostavi trajne i nenadoknadive posljedice na plod, a koncentracija joda u majčinom mlijeku direktno odražava sadržaj joda u ishrani majke.
Jodirana kuhinjska so
Sa 400 mcg joda u jednoj kašičici, jodirana kuhinjska so predstavlja najznačajniji izvor joda. Jodiranje kuhinjske soli je zakonski regulisano u našoj zemlji i u još oko 50 zemalja svijeta.
Najbolje ju je dodavati pri kraju kuhanja jer se u toku termičke obrade gubi od 50 do 60 posto joda, a nakon otvaranja ambalaže, kuhinjsku so je neophodno držati u dobro zatvorenoj staklenoj posudi, na suhom i hladnom mjestu.
Morska riba
Bakalar, tuna, sardina, brancin, losos i druge morske ribe mogu da obogate organizam neophodnim količinama joda, kao i kalijuma, natrijuma i bakra, dok slatkovodne ribe sadrže mnogo manje ovih elemenata.
Stoga se upotreba ribe preporučuje bar dva puta sedmično.
Plodovi mora
I alge, školjke i drugi plodovi mora bogati su jodom, koji apsorbuju iz okoline.
Od algi po bogatstvu ovim elementa prednjače smeđe alge, a ostrige i dagnje od drugih morskih stanovnika.
Preporučena dnevna potreba za jodom kod odraslih staje čak u jednu kašiku algi, što podrazumijeva 2.000 mcg joda.
Mlijeko, jogurt, jaja
I namirnice koje svakodnevno unosimo bogate su jodom, mada u manjim količinama.
Jedna šolja mlijeka sadrži 55 mcg joda, a i meso pernatih životinja, ako su organski gajene, može povoljno uticati na nivo ovog elementa u organizmu.
Orasi
Mladi zeleni plodovi oraha odličan su izvor joda i tirozina, aminokiseline važne za rad štitne žlijezde.
Mljeveni zeleni orasi pomiješani sa medom u jednakoj razmjeri smatraju se značajnim prirodnim lijekom za hipotireozu.

ČESTO STE BOLESNI I UMORNI? Evo šta nedostaje vašem organizmu – savjet koji ne smijete propustiti! ČESTO STE BOLESNI I UMORNI? Evo šta nedostaje vašem organizmu – savjet koji ne smijete propustiti! Reviewed by Javor NagMag on 00:04:00 Rating: 5

Nema komentara

Reklama